, , , , , , , , , , , ,

As! Kız'dan__LAURIE HALSE ANDERSON / KONUŞ BENİMLE_Yorumu

Hey gençler selam,yine ben, hani şu meşhur Asi kız olan kız :)

Bu kez karşınıza dramın dibi bir kitapla geldim hem de. 

Yorumum az biraz eksik olursa şimdiden affola, zira kitabı  bitirdiğimden beridir aklım hala Mel'de takılı kaldı..



 Herkes konuş benimle Mel diyor, konuşuyor elbette ama içinden, kimseler bilmiyor, oysa ki Mel'in içinde ne çığlıklar ne fırtınalar ne kasırgalar kopuyor.

İlk başlarda neden susuyorsun konuşsana diye çok kızdım, (annesi, babası hatta tüm okuldakiler gibi) ama sonra düşündüm de küçücük bir kız çocuğu ne kadar konuşabilir neyi nasıl anlatabilir ki - Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. -

Bunu düşününce bir kez daha üzüldüm bir kez daha yıkıldım. Mel susmalı ama Mel için herkesler konuşmalıydı belki de.

Çok etkilendim öyle böyle değil. Hele kitabın sonunda yüze vurulan gerçeklerden. ÜRPERDİM. Ve evet maalesef bunlar hayatın gerçekleri. 

Gittiği bir parti de yaşadığı trajedinin ardından aslında o doğru olanı yapıp polise haber vermişti ama keşke devamını getirseydi :( polisler geldiğinde Mel arka sokaktan sessizce evine gitmeyi, sırrını kendine saklamayı ve sessizliğe gömülmeyi seçti. En sonunda iyi çözüm susmaktır diyerek bir daha asla gerekmedikçe konuşmadı. Aylar sonra yeni okula, hocalarına ve arkadaşlarına yine sessiz ve sakince adapte olmaya çalıştı. Parti de ki arkadaşları polisi aradığı için Mel'e düşman olmuştur. Bilmiyorlar ki o gece Mel'in başına felaketin en büyüğü geldi.



Neyse ki okulda onu anlayan biri ve birileri var :) Özellikle Bay Freeman <3 <3 adam çok iyiydi. Pek bi sevdim kendisini. Çöp adam bile çizemeyen ben inanıyorum ki onun yanında olsam picasso'ya ortak çıkardım :D Mel'e yardım ettiğin için çok teşekkürler ortak :)))) Kitapta bir de Mel'in karakterlere taktığı isimleri çok sevdim. Saç kadın dan tutunda my hero'suna kadar :)))) 

Kitap bittikten sonra, durmayın bir de kitabın arkasında paylaşılan yazar röportajını okuyun. HARİKA.

 Bitmedi, sonra yukarıda da gerçeklerin bir kez daha yüzümüze yüzümüze vurulması. OKUMAK UNUTMAMAK LAZIM AZİZİM dedirtiyor.  Okuduklarım arasında bu tarz konuyu en sağlam anlatımlı olan buydu NET ! Her şey o kadar gerçekçiydi ki, iç sesler takma isimler, evet kesinlikle bu kitap tam kitap olmuş olanlardandı. 







O ŞEY'i koridorda gördüm, O ŞEY'de okuldaydı, O ŞEY amigo kız ile beraberdi O ŞEY benim kabusumdu, uyanamıyordum. O ŞEY beni gördü, O ŞEY bana göz kırptı. Neyse ki dudaklarımı birbirine dikmiştim, yoksa kusardım.





''Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu. Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu.''


Kitap bittikten sonra bir şey daha yapmak lazım. Ne mi? hemen Konuş Benimle filmini açıyorsunuz (izlemeyenler için tavsiye) ve izliyorsunuz. Ama kesinlikle kitap bitikten sonra. Zira kural değişmedi ve film kitabı geçemedi.

Bknz film fragmanı: Speak 2004 
Not: Kendisinden pek haz etmesem de Kristen Stewart oyunclukta harikalar yaratmış. 



Ve bence KİTABI elinize aldığınızda bu harika soundtrack ile okuyun_


 
Diyecek söz yok, kitap bir çok neden den ötürü okunmalı.
KALİTE ! son sayfasına kadar
OLAYLAR ! kusursuz 
ANLATIM !  okurken pür dikkat okumuyorsunuz, pür dikkat dinliyorsunuz.
KARAKTERLER ! hepsi detaylıca ve net tarif edilmiş. 

Tavsiye kısmında aklımda sıfır soru işareti olmadan ALIN / OKUYUN diyebileceğim ender kitaplardan. 

SESSİZ KALMAYIN KONUŞUN ay aman OKUYUN (: 

Kitapsız bir tek günümüzün dahi geçmemesi dileğiyle. Sevgilerle