, , , , , , , , , , , , ,

As!'den__10.Ankara Kitap Fuarı_Notları

Eveeeeet bir fuara daha gittim, gördüm, gezdim ve kürkçü dükkanına geri döndüm :)

Malumunuz ablam Meral KIR'ın imza günü vesilesiyle bendeniz de takıldım ablamın peşine teee İstanbul'lardan Ankara'lara gittim. 

Maceramız sabahın 04:30'un da ablamın telefonuyla uyandım. Bir hışımla ve hevesle hazırlanıp ablamı beklemeye koyuldum. Evet bu kısımda azıcık serzenişte bulunabilirim sanırım, ablam az biraz yavaş hareket ettiğinden ötürü uçağa resmen son saniye yetiştik. Uçağa yetişmek için öyle bir deparla koştuk ki Usain Bolt bizi göreydi önümüzde eğilirdi.  Ve uçakta öğrendim ki Ankara uçuşları bol turbulanslı, bol beşik gibi sallanmalı geçermiş. Tabi bunu ben uçakta öğrendiğim için iş işten geçmişti ama bir ara kaptana beni sağ da bir yerde indirin deme isteğimi de epeyce bir zor bastırdım. 

Esenboğa havaalanından kendimi tam dışarıya attım ki amanın o da ne ! Yanaklarım salisede buz kesti. Evet siz, siz olun kış ortasında Ankara'ya gideceksiniz yüz maskesi takın. Havaalanından ilgili otobüse binip - ay bunu demezsem çatlarım - güya Ankara'yı yollarda izleyeyim diye otobüste en öne binip uyuya kalan tek insan evladıyım, saçma saçma rüyalar haricinde Ankara namına bir şey göremedim. 

Yolculuğumuzun ardından Ankara'nın meşhur A.Ş.T.İ sine vardık. Orada bizi dünya tatlısı, güzel mi güzel, deli gibi kitap okuyan kitap kurdu ve karar verdim ki Ankara'nın çılgın mı çılgın tek insanı sevgili Tuğçe'm biz karşıladı. Hemen akabinde çiçeğim Sümbül Aydın'da bize katılınca fuar öncesi ver elini Kızılay meydanı kahvaltı şenliği..

bknz: Çok güzeliz biz 

Kızılay'a gitmişken o meşhur sokaklarını ve Dost kitapevini ziyaret etmek olmazdı. Dost kitapevini çok beğendim. Adamlar yapmış. Önceden tıkış tıkış imiş içerisi ama sonrada - ki ben, sırf bizim oraya gideceğimizi duyduklarından sebep diyorum - içeriği bayağı bir elden geçirmişler. 

Dost kitapevinide turlayıp bitirdikten sonra, en keyif aldığım an ise kitap okuyan heykelin yanında benim de kitap okuduğum andı :) 

Bu heykelin başka bir ulvi görevi varmış ama ben şimdi onu hatırlamıyorum. Kendisi benim için Kızılay'daki kitap okuma arkadaşım olma unvanını kazandı bence bu görev yeterli :) 

bknz: Kitap okuma arkadaşı buldum kendime :D

Gezmek ve tozmakta bi yere kadar diyerek toplaşıp Fuarın yolunu tuttuk.


Tamam, bir Tüyap kadar kocaman alan bulmayı beklemiyordum ama bir Cnr kadar da olabilirdi mesela. Alan küçük yayınevi standları desen bir standa 2 yayınevi hatta bazılarında 3-4 yayınevi düşmesi de azıcık haksızlık olmuş :) 

Bu konuda çömert davranan Martı Yayınları, Ephesus Yayınları ve Pegasus Yayınları idi. Tek tabanca ben bu fuarı da siler süpürürüm demişler adeta :) 

Nemesis Kitap ve Aspendos Yayınevi tek standı paylaştılar, ama epey büyük olduğu için normal karşılandı. Diğer yayınevleri minnak minnak standlarda, kitapların karışık karışık bir halde satışa sunmaları, cıks hiç cazip değildi hiç. 

Önce imzamızı halledelim diyerek girdik Aspendos standına. Tam elimizdeki poşetleri bırakıp biraz dolaşmanın planlarını yaparken, imza almaya gelenler sıraya girince bizim imza 1 saat gibi erken başladı. İyi de oldu bence, zira daha çok sohbet ve daha çok muhabbet etmiş olduk. 

Uzun yıllardır tanıtığım ama göremediğim dostlarımı görmek masıl bir mutluluktu anlatamam. Ben çok şanslıyım çooooook <3

Dostluğumuzun uzun çok uzun yıllar boyu baki olması dileğiyle.. 
Sizleri seviyorum gençler.. 

Bolca imzalar, bolca muhabbetler derken gelmişim fuara bir iki stand da olsa gezeyim fuar havası alayım dedim. Vurdum kendimi stand aralarına. 

Malum hem şehirler arası mesafe hem de fuarda az bulunan yayınevleri sebebiyle üç beş kitap ile sınırlamıştım kendimi. Yinede almak istediğim kitapların çoğunu alamadan dönmek epey bi içler acısı oldu bende. 

1. Ephesus Yayınları standını gezdikten sonra (çıkan son kitaplarını almıştım ama yinede hepsine tek tek bakmak, dokunmak ilk defa karşılaşıyormuşcasına güzeldi) . Ve elbetteki eltican Merve'm ile vuslat anımızda görülmeye değerdi :) Yan yana çok kalamasakta o kadarı bile yılların hasretine ilaç oldu. 
 
2. Durak olarak Martı Yayınlarına kapak attım. Stand da bulunan sevgili Gamze Selin'nin cana yakın karşılamasıyla yığdım Martı Yayınları kitaplarını :) 
Ve tabiki merak ettiğim Aspendos Yayınevinin son kitaplarını aldamadan da edemedim. <3 

bknz: Evlatlayımmmmm <3 sizleri keyifle okuyacağım

Evet Ankara havası alarak bir fuarı daha böylelikle bitirmiş oldum. Güzel insanlara veda ederek akşam uçağıyla caaaanım, biricik, sıcacık memleketim, gözümün nuru, kalbimin sahibi İstnabul'uma döndüm <3 (aha ne varsa memleketimde var)

Taşı toprağı altın İstanbul'um çok özledim seni diyerek herkeslere - kitapsız bir tek günümüzün dahi geçmemesi dileğiyle - Hoşcakalın, sevgiyle kalın ve bolca kitapla kalın efenim..